GRATIS LEVERING - UANSET ORDRENS STØRRELSE *

Definér viste produkter med vores produktfilter

Over 60 år med banebrydende forskning
Iams Company blev grundlagt i 1946 af Paul F. Iams. I 1940’erne var det almindeligt, at man fodrede sine dyr med hjemmelavet mad. Der var ingen, som tillagde husdyrenes specifikke behov som kødædende dyr nogen særlig betydning. Det var grunden til, at Paul F. Iams besluttede at lave et bedre foder, og det blev grundlaget for Iams Company.
Iams 999 blev grundlaget for det, som vi i dag kender som Eukanuba Veterinary Diets. En foderserie, som normalt kun forhandles hos dyrlæger, men nu også på Petworld-vet.dk. De første produkter kom allerede i 1950. Og siden da har man bestræbt sig på at videreudvikle produktet, så man fik det ultimative foder til både hunde og katte.
I dag forsker man videre på Iams tekniske center i Lewisburg, Ohio. Her arbejder en stor skare af dyrlæger, kemikere, produktudviklere og teknikere på hele tiden at udvikle nye produkter samt at forædle nye produkter indenfor hundemad og kattefoder.

Hjælper mod sygdomme
Eukanuba Veterinary Diets hjælper til med at modvirke en lang række af forskellige sygdomme. Her kan vi nævne problemer med urinvejene, problemer med huden, nyresygdomme, problemer med bevægelighed, mave/tarmsygdomme og problemer med overvægt. Hos Petworld-vet.dk kan du købe foder, som du ellers kun kan få hos dyrlægen. Og til billige penge.

Fordøjelsesproblemer hos hunde
Eukanuba Veterinary Diets Intestinal kan anvendes til hunde, som er over 12 måneder. Foderet giver ernæringsmæssig støtte til mave og tarmsystemet på grund af de let fordøjelige ingredienser og specielle fibre. Kan også med fordel bruges til hunde, som lider a en leversygdom. Tidligere anbefalede man faste til hunde, som havde problemer med fordøjelsessystemet. I dag har man fået et andet syn på sagen. Det viser sig, at være vigtigt, at hunden for et afbalanceret foder, så fordøjelsessystemet kan stabilisere sig. Specielle fibre hjælper til med at bekæmpe skadelige bakterier i tarmene. De let fordøjelige ingredienser gør, at næringen lettere optages af tarmen, selvom den ikke er i bedste forfatning. Mindre fedtindhold gør risikoen for diarré mindre, og Omega 3 og 6 fedtsyrer hjælper med at minimere betændelse i tarmene. Hos Petworld-vet.dk fører vi Eukanuba Veterinary Diets Intestinal i 5 kg og 12 kg tørfoder, samt i 400 gram dåser som vådfoder.

Fedme og vægtproblemer hos hunde
Eukanuba Veterinary Diets Restricted Calorie kan anvendes til voksne hunde over 12 måneder. Op imod 40% af alle hunde lider af overvægt. Den simple grund er, at de indtager flere kalorier, end de forbrænder. Dermed oplagres det overskydende som fedt på kroppen. Fedme hos hunde fører ofte til nedsat aktivitet, ligesom diabetes, problemer med led og åndedræt samt forhøjet blodtryk let bliver en kedelig konsekvens. Eukanuba Veterinary Diets Restricted Calorie hjælper med til en gradvis sænkning af kropsfedt samtidig som muskelmassen ikke forringes. Hundemaden består af protein fra kylling og har samtidig et lavt indhold af kalorier og fedt. En speciel blanding af kulhydrater er med til at holde blodsukkeret stabilt efter måltiderne. Hos Petworld-vet.dk fører vi Eukanuba Veterinary Diets Restricted Calorie som tørfoder og som vådfoder.

Hudproblemer hos hunde
Eukanuba Veterinary Diets Dermatosis kan bruges til voksne hunde over 1 år. Hudproblemer hos hunde kan have flere årsager. Allergi er dog en af de mest almindelige. Og det fører ofte til betændelse i huden, som giver en stærk og irriterende kløe. Hunden klør sig til blods eller slikker overdrevent på de angrebne områder. Det kan så resultere i håraffald, sår og endda kroniske betændelsestilstande. Eukanuba Veterinary Diets Dermatosis indeholder Omega 3 og 6 fedtsyrer, som er med til at forbedre huden og pelsen, hvilket mindsker kløen. Foderet indeholder kun fisk og kartofler som de eneste kilder til protein og kulhydrat. Hos Petworld-vet.dk fører vi Eukanuba Veterinary Diets Dermatosis som tørfoder og som vådfoder.

Vægtproblemer og diabetes hos hunde
Eukanuba Veterinary Diets Weight bruges til voksne hunde mere end 12 måneder gamle. Diabetes kan være genetisk betinget, opstå fra en sygdom eller skyldes fedme. Ældre kæledyr er oftere ramt af diabetes end yngre dyr. Og er dyret først ramt af diabetes er det en lidelse, som følger resten af levetiden. Eukanuba Veterinary Diets Weight hjælper til at kontrollere, at blodsukkeret holder sig på et acceptabelt niveau. Petworld-vet.dk fører dette tørfoder. Og altid til markedets bedste priser.

Ledproblemer hos hunde
Eukanuba Veterinary Diets Joint Mobility anvendes til hunde over 1 år. Omtrent halvdelen af alle hunde lider af betændelse i knogler og led. Slidgigt er det mest almindeligt forekommende. Lidelsen rammer for det meste ældre og/eller overvægtige hunde. Eukanuba Veterinary Diets Joint Mobility er tilpasset, så den støtter hundens generelle sundhed, leddene, fordøjelsen, vægten og mobiliteten. Køb Eukanuba Veterinary Diets Joint Mobility billigt hos Petworld-vet.dk

Nyreproblemer hos hunde
Eukanuba Veterinary Diets Renal bruges til voksne hunde over 1 år. Foderet indeholder en særlig fiberblanding, som hjælper med at udskille affaldsstoffer fra blodet. Har et mindre indhold af protein, hvilket er med til at bevare muskelmassen, samt støtte de indre organer og immunforsvaret. Har stor smagelighed, så selv de mest kræsne dyr vil spise det.

Lidelser og problemer hos din kat
Eukanuba Veterinary Diets har ligeledes en række produkter, som specifikt retter sig mod de problemer lidelser, som katte kan komme ud for. Og alle produkterne køber du billigt online hos Petworld-vet.dk.
Eukanuba Veterinary Diets Urinary Struvit bruges til katte, som har problemer med sten og krystaller i urinvejene.
Eukanuba Veterinary Diets Oxalate bruges ligeledes til katte, som har problemer med sten og krystaller i urinvejene. Ph-værdien holdes under 6,4 så dannelsen af nye sten og krystaller minimeres.
Eukanuba Veterinary Diets Intestinal hjælper til med at forbedre fordøjelsen.
Eukanuba Veterinary Diets Dermatosis er med til at mindske kløe og giver desuden en sund hud og glat pels.
Eukanuba Veterinary Diets Renal hjælper katte mod nyreproblemer.
Eukanuba Veterinary Diets Restricted Calorie anvendes til katte, som lider af overvægt.
Alle produkterne fås både som tørfoder og som vådfoder.

Hjælper ved behandlingen af sygdomme
Eukanuba Veterinary Diets til hunde og katte er, som man kan se, et alsidigt foderprogram, som er en hjælp ved forskellige lidelser, som optræder hos hunde og katte. Hos Petworld-vet.dk finder du alle fodertyperne fra Eukanuba Veterinary Diets – og til markedets bedste priser.

Køb online på Petworld-vet.dk og få leveret direkte til din dør
Lettere og billigere kan det vel næppe gøres.

Petworld-Vet.dk er et samarbejde mellem Petworld.dk og dyrlæge Jørgen Sandholm. Vores webshop er 100% dansk og med lager i Danmark. Dette giver dig sikkerhed og hurtige leverancer af kæledyrsartikler.

Læs om dyrlægen

PETWORLD VET
Søren Nymarksvej 27
8270 Højbjerg - DK
CVR: 31 41 20 48

Åbent hverdage 10.00 – 14.00
Telefon: 72 73 12 50
- Skriv til os
- Ris eller Ros os
- Anmeld os

PCI Compliance

2 dage fra bestilling til levering
2 dage fra bestilling til levering, perfekt 😁
19.06.2017 - Jonna Nielsen
Hurtig levering 😃
Jeg kan/vil helt sikker anbefale petworld-vet.dk til andre...jeg bestilte hundefoder om søndagen og fik det allerede leveret om tirsdagen 👍🏻😃
23.07.2017 - Susanne

e-mærket er din garanti for sikker nethandel. Hos Petworld.dk går vi meget op i at du skal føle dig tryg når du handler, derfor har vi valgt at møde e-mærkets krav.